Vacature: Vermeylenfonds vzw zoekt een zakelijk verantwoordelijke (A1)

Het August Vermeylenfonds zet als erkende socioculturele vereniging de kracht van taal, geletterdheid en culturele expressie in om een meer inclusieve samenleving te realiseren. Onze focus ligt daarbij op de sociale impact van taal en we zijn gedreven door vrijzinnig-humanistische waarden: solidariteit, vrijheid en gelijkwaardigheid. We werken met vrijwilligersgroepen actief over heel Vlaanderen. Het algemeen secretariaat, gevestigd in hartje Gent, bestaat uit een klein maar dynamisch team. Je kent ons van het kampioenschap Poetry Slam, maatschappelijk bewogen storytellingprojecten en vele culturele praktijken en podiumevenementen.

Scott Graham 5F Nm Wej4T Aa Unsplash

Als voltijds zakelijk verantwoordelijke ben je een centrale figuur in het team. Je kent de knepen van het boekhoudkundige vak en online toepassingen schrikken je niet af. Je neemt initiatief om de zakelijke, administratieve kalender van de organisatie nauwkeurig te beheren. Samen met de collega’s werk je aan de zakelijke kant van de projecten: d.i. analytische boekhouding en je bent ook, samen met het sociaal secretariaat, uitvoerend in de personeelsadministratie en het CRM-beheer. Samen met de directeur waak je over de uitvoering van het zakelijke plan. 

Plaats van tewerkstelling: Gent

Reageren ten laatste op : 10/03/2024

Taakomschrijving

  • Samen met het team bouw en realiseer je het zakelijke plan.
  • Je voert algemene administratieve taken uit en beheert de agenda van de vzw.
  • Je staat in voor het facility management (logistiek, o.a. het kantoor).
  • Je ondersteunt het (communicatie)team bij diverse opvolg- en coördinatietaken.
  • Je wordt nauw betrokken bij verschillende projecten en helpt bij de uitwerking en opvolging ervan.
  • Je werkt in grote mate zelfstandig en ondersteunt de collega’s waar nodig bij de personeelsadministratie (planning verlof, kosten etc.).
  • Je beheert de leden en activiteitenadministratie in het CRM-systeem volgens de draaiboeken en je helpt deze te optimaliseren.
  • Je voert de boekhouding nauwkeurig uit, voert de betalingen uit en volgt inkomende en uitgaande stukken op. Je monitort de het lopende jaar tegenover de (meerjaren)begroting.
  • Je bereidt, samen met de directeur en de accountant de financiële verantwoordingsstukken voor (rapporten, balans, resultaten, …)

Profiel

  • Je hebt een bachelorsdiploma, gericht op officemanagement  of cultuurmanagement of je bent gelijkwaardig door ervaring (met goede kennis van boekhouding).
  • Je gaat georganiseerd te werk en volgt projecten van A tot Z op.
  • Je bent proactief en nauwgezet, neemt graag verantwoordelijkheid en werkt oplossingsgericht.
  • Anticiperen is je tweede natuur.
  • Je bent flexibel ingesteld en drukke momenten schrikken je niet af.
  • Je bent in staat om onze leden en je collega’s op hun gemak te stellen dankzij je professionele houding, sociale karakter en goede communicatievaardigheden.
  • Je bent bedreven in het gebruik van Microsoft Office toepassingen (Word, Excel, PowerPoint, Sharepoint) en digitale platformen.
  • Je weet wat CRM-systemen zijn en je bent leergierig genoeg om ze beter te leren kennen.

Aanbod

  • Je komt terecht in een warm, divers team met ruimte voor eigen initiatief en kansen om samen met de organisatie te groeien.
  • Je hebt duidelijke eigenaarschappen.
  • Een job in de sociaal-culturele (cultuureducatie) sector waarbij je een maatschappelijke bijdrage levert aan de doelstellingen.
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een loon volgens aantrekkelijk barema PC 329,  A1: adm. verantwoordelijke met mogelijkheid tot meenemen anc. (van 2678€ tot 4690€ bruto per maand dd 1/12/23) + EP en vakantiegeld
  • Aantrekkelijke verlofregeling
  • Hospitalisatieverzekering, terugbetaling woon-werkverkeer, fietsvergoeding, laptop.
  • Een aangename en bruisende kantooromgeving in het hart van de stad, thuiswerk mogelijk na inwerkperiode
  • Een (inter)culturele omgeving, je maakt letterlijk en figuurlijk het verschil voor sociale en culturele projecten van heel veel vrijwilligers.

Praktisch

Stuur je motivatiebrief en cv ten laatste op vrijdag 1 maart 2024 naar frederik@vermeylenfonds.be Op basis daarvan voeren we een selectie uit en houden we een persoonlijk gesprek in de loop van maart.

Plaats van tewerkstelling

Tolhuislaan 88, 9000 Gent